الأحد، 2 ديسمبر 2012

Fwd: Defence for Children International Branch in Yemen- الحركة العالمية للدفاع عن الأطفال فرع اليمن






Defence for Children International Branch in Yemen

Democracy school is a member in Defence for Children International  after submitting the required documents and also was certified in a meeting with the council in Geneva as a branch for Defence for Children International.

DCI is a global movement for children that was formed in July 1979, the International Year of the Child. It was created as a response to the UN plea, calling to remedy the lack of international bodies that advocate for the rights of children. The first important achievement was its participation in the drafting of the UN Convention on the Rights of the Child. The headquarters of the organization are located in Geneva, Switzerland.

Democracy School is a non-governmental organization that was founded in 2002 which targets to work with children and protect them and their rights. The membership in Defence for Children International will work to improve children's condition in Yemen throw local and international channels.

Democracy School 
28 November 2012 



الحركة العالمية للدفاع عن الأطفال فرع اليمن

 

المدرسة الديمقراطية عضو الحركة العالمية للدفاع عن الأطفال تم اعتمادها  كفرع  في اليمن و قبولها في اجتماع  أعضاء المجلس في جنيف بعد تقديم الطلب والوثائق والبيانات المطلوبة.

 تسعي الحركة إلى الدفاع عن الأطفال وحماية حقوقهم استناداً إلى اتفاقية حقوق الطفل الدولية، والقانون الدولي لحقوق الإنسان، وتعمل الحركة على إنشاء وتطوير برامج مختلفة ، تتمحور في مجالات المساندة القانونية والحقوقية للأطفال ، كما تعمل مع الأطفال من أجل تمكينهم وتفعيل مشاركتهم في كافة القضايا التي تمسّ حقوقهم.    

 الحركة العالمية للدفاع عن الأطفال   تأسست في جنيف عام 1979، وتتمتع الحركة بصفة استشارية في المجلس الاقتصادي والاجتماعي في الأمم المتحدة، ومنظمة الأمم المتحدة للطفولة (اليونيسيف) ومنظمة الأمم المتحدة للتربية والعلم والثقافة (اليونسكو)، ومنظمة العمل الدولية، والمجلس الأوروبي.وهي المنسق لمنظمات الأمم المتحدة والمؤسسات الدولية التي تعنى بالطفولة في مجال عدالة الأحداث.

 المدرسة الديمقراطية منظمه غير حكوميه تأسست عام 2002م في اليمن تهدف إلى العمل مع الأطفال وحمايتهم والمطالبة بحقوقهم  وعضويتها في الحركة العالمية للدفاع عن الأطفال ستعمل على تحسين أوضاع الطفولة في اليمن من خلال القنوات المحلية والدولية.

صادر عن

المدرسة الديمقراطية

28 نوفمبر 2012م

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

حـمـــدي صــالـح الـمـطــــــري
مســئول الـتـواصــل الإعــلامي

الـمـدرســـــة الـديـمـقــراطــيــة


Office : (+967) 1 274263
    Office : (+967) 1 287678
Po.Box: 818


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق